Дистанційна освіта 2019-20

Шановні здобувачі освіти!

Сторінка рекомендованих завдань з природознавства та географії на період карантину оновлюється кожного понеділка, тому уважно слідкуйте за інформацією. Термін виконання завдань тиждень.

Будь ласка, фото, скриншоти виконаних завдань надсилаємо   з понеділка по п'ятницю з 8.00 до 16.30 на

Ø  на Viber (0664444237)
  на е – mail: golubvp071156@gmail. сom
Консультації по  Viber або по телефону 0664444237 (Пн - Пт з 12.00 до 13.00)
Бажаю успіхів!


Дистанційне навчання з 25 .05 по 29.05 2020

Добрий день, мої дорогі учні!

Ось і закінчується 2019-2020 навчальний рік. Він став для нас з вами справжнім випробуванням. Я вдячна всім хто плідно працював зі мною на протязі всієї дистанції і досяг гарних результатів за підсумками року. Попереду таке довгоочікуване літо… А з ним – і три чудові місяці без уроків,  домашніх завдань… Час хорошого відпочинку та шалених розваг.  КАНІКУЛИ!!! Слово, яке без заперечення викликає почуття радості та нестримного щастя. Ну, що, любі діти, хтось вже мріє про море? На когось чекають бабусі й дідусі? А кому і вдома буде чудово відпочиватись? У вас усе літо попереду, щоб здійснити всі мрії та задумки.

Бажаю Вам чудових літніх канікул, сонячної погоди,  бронзової засмаги та незабутніх вражень!

Але ще трішки попрацюємо. Добре?

Природознавство, 5АБ класи                                       26- 27.05.2020

Тема уроку: Узагальнення знань
Завершується тривала подорож стежинками природознавства. Протягом навчального року ми з вами  відкривали та досліджували таємниці природи. Настав час підвести підсумки.

Вікторина
1. Що являється еталоном маси? 
2. Який хімічний елемент є «чемпіоном» за поширенням на Землі.
3. Як називається найменша частинка речовини? 
4. Що утворюється, якщо змішати дві чи більше чистих речовин?
5. До яких речовин відносять білки, жири та вуглеводи?
6. Чи пов’язані між собою зірки у сузір’ях ? 
7. Як називається наша галактика? 
8. Коли людина вперше побувала у космосі? 
9. Температура Сонця на поверхні? 
10. Від чого залежить тривалість року на планетах? 
11. Падіння яких небесних тіл людина сприймає як зорепад? 
12. В якому місці на Землі день постійно дорівнює ночі і не відчувається
зміни пір року? 
Курс природознавства завершено!

Шановні учні, готуємось до нового навчального року!

В 6 класі ви будете вивчати курс  «ЗАГАЛЬНА ГЕОГРАФІЯ».
Ви продовжуєте влітку ведення щоденників спостережень, бо вони знадобляться вам при виконанні практичних робіт в 6 класі.
 За літо вам треба буде придбати:
 - атлас «Географія», 6 клас, видавництво «Картографія»;
- зошит для практичних робіт, 6 клас, видавництво «Картографія», виданого в 2019 або 2020 роках.
Об’єднуйтесь в групи та замовляйте в видавництві «Картографія» або через інтернет - магазин.

Географія, 7А клас                                            26.05.2020

Тема уроку «Екологічні проблеми материків та океанів».

Перегляньте відео урок за посиланням обв’язково урок №63: https://www.youtube.com/watch?v=K-FXVMoNTR0

Вивчаючи географію материків і океанів, ви дізналися про численні приклади діяльності людини, яка призводить до забруднення довкілля, до порушення природної рівноваги і створення нових - антропогенних комплексів у навколишньому світі.
-         Як допомогти природі і що необхідно робити, щоб зменшити негативні наслідки екологічної проблеми?
-         Чому вирішення екологічних завдань потребує міжнародного співробітництва?  
-         Яка роль географії у цьому?
Дана тема допоможе вам відповісти на ці складні запитання.
Опрацюйте матеріали уроку

Глобальні екологічні проблеми

Екологічні проблеми є глобальними. На сучасному етапі розвитку суспільства як ніколи гостро перед людством постала величезна кількість проблем. Найактуальніші з них екологічні проблеми, що існують на всіх континентах. Тому їх називають планетарними, або глобальними, проблемами. Вони потребують негайного вирішення і спільних зусиль усіх держав і народів світу.
Освоюючи Землю, людство настільки підірвало її «здоров'я», що в природі з'явилися кризові явища.
Екологічна криза - це негативні зміни в географічній оболонці, які часто мають незворотний характер. Вони є результатом нераціональної людської діяльності і за своїми масштабами перевершують катастрофічні природні явища. Екологічна криза й саму людину поставила на межу виживання.
Наука стверджує
Екологічна криза загрожує здоров'ю людини. На тлі масового зникнення диких рослин і тварин нині почастішали випадки появи й активного поширення хвороботворних вірусів, бактерій, грибів тощо.
Так, близько 100 років тому з'явився вірусний грип іспанка. Нині людству загрожують глобальні епідемії корона-вірусу, СНІДу, який ще 30 років тому був не відомий. Це все, стверджують науковці, є наслідком екологічної кризи.
Факти сьогодення
Забруднення природи материків і океанів. Воно розпочалося давно, щойно люди почали вести осілий спосіб життя. Атмосферне повітря забруднюють шкідливі гази, які надходять від транспорту та промислових підприємств. У результаті виникає парниковий ефект, що призводить до значного підвищення середньорічної температури повітря на Землі.
Діяльність підприємств. Відомо, що підприємства - забруднювачі повітря - намагаються викидати відходи в темну пору доби. Однак саме вночі приземний шар повітря зазвичай холодніший, ніж верхні шари, адже поверхня ґрунту охолоджується і охолоджує повітря. Тож вертикальний рух повітря зупиняється і обмежується невеликим простором, а отже, шкідливі викиди підприємств накопичуються біля поверхні Землі та стають набагато отруйніші, ніж у тому випадку, якби це робилося вдень.
Природні водойми, ґрунти забруднюють сільськогосподарські, промислові та побутові брудні стоки і численні відходи - все те, що не може бути засвоєне природою і стати частиною її колообігів. Людина, на відміну від природи, в процесі своєї діяльності лишає безліч різноманітних відходів. Відомо, що один мешканець Землі викидає за рік у середньому одну тонну господарсько-побутових відходів. Ще більше їх потрапляє в географічну оболонку в результаті промислового виробництва.
Вивчаючи географію материків і океанів, ви дізналися про численні факти того, як діяльність людини призво­дить до забруднення довкілля, до порушення природної рівноваги і створення нових - антропогенних комплексів у навколишньому світі. Як допомогти природі і що не­обхідно робити, щоб зменшити негативні наслідки екологічної проблеми? Чому вирішення екологічних завдань потребує міжнародного співробітництва? Яка роль геогра­фії у цьому? Дана тема допоможе вам відповісти на ці складні запитання.
Факти сьогодення
Забруднення природи материків і океанів. Воно розпочалося давно, щойно люди почали вести осілий спосіб життя. Атмосферне повітря забруднюють шкідливі гази, які надходять від транспорту та промислових підприємств. У результаті виникає парниковий ефект, що призводить до значного підвищення середньорічної температури повітря на Землі.
Діяльність підприємств. Відомо, що підприємства - забруднювачі повітря - намагаються викидати відходи в темну пору доби. Однак саме вночі приземний шар повітря зазвичай холодніший, ніж верхні шари, адже поверхня ґрунту охолоджується і охолоджує повітря. Тож вертикальний рух повітря зупиняється і обмежується невеликим простором, а отже, шкідливі викиди підприємств накопичуються біля поверхні Землі та стають набагато отруйніші, ніж у тому випадку, якби це робилося вдень.
Природні водойми, ґрунти забруднюють сільськогосподарські, промислові та побутові брудні стоки і численні відходи - все те, що не може бути засвоєне природою і стати частиною її колообігів. Людина, на відміну від природи, в процесі своєї діяльності лишає безліч різноманітних відходів. Відомо, що один мешканець Землі викидає за рік у середньому одну тонну господарсько-побутових відходів. Ще більше їх потрапляє в географічну оболонку в результаті промислового виробництва.
Факти сьогодення
«Комора» шкідливих речовин. Щорічно в океан потрапляє майже 1 млн. т нафти. Головним джерелом нафтового забруднення є морський транспорт. За останні 40 років в океані зазнали аварії понад 20 нафтоналивних танкерів тоннажністю понад 300 тис. т. А як відомо, лише одна тонна нафти, розливаючись по водній поверхні, створює плівку площею 12 км2.
Велика кількість шкідливих газів і забруднювальних речовин несе смертельну загрозу всьому живому. Коли кількість населення, промислових підприємств та транспорту на Землі була незначною, забруднювальні речовини і відходи не мали таких обсягів поширення в природі, як тепер. Нині ситуація значно ускладнилася. Одним із найсерйозніших наслідків забруднення в наші дні є кислотні дощі. Вони виникають, коли відходи після згорання палива потрапляють до природного колообігу і випадають потім на земну поверхню з атмосферними опадами. Тоді гинуть ліси, стають мертвими водойми, пошкоджуються навіть кам'яні будівлі, виникає загроза здоров'ю людей.
Способи вирішення екологічних проблем. Нині перед людством постав вибір: чи «співпрацювати» з природою, враховуючи її закони, чи завдати їй шкоди, руйнуючи ті взаємозв'язки, що існують між природними компонентами. Майбутнє людства на планеті, як і самої планети, залежить від того, що ми сьогодні оберемо.
До найважливіших заходів, що допоможуть подолати екологічні проблеми, належить захист озонового шару від руйнування. Щоб захистити людство від згубної дії ультрафіолетового сонячного випромінювання, необхідно зменшити викиди в атмосферу хімічних сполук, які руйнують озоновий шар, передусім фреонів (сполук хлору, фтору та вуглеводнів).
Наслідки парникового ефекту, що призводить до глобального потепління клімату, можна зменшити, припинивши знищення вологих екваторіальних лісів, які виконують роль своєрідних фільтрів, що поглинають вуглекислий газ і виділяють кисень.
Зменшення наслідків кислотних дощів та інших забруднень повітря, води й ґрунту потребує установки фільтрів на промислових підприємствах та транспорті, використання замкнутого господарського циклу водокористування, застосування нехімічних добрив у сільському господарстві, впровадження ефективних методів використання лісових та інших ресурсів, переробки відходів та інше.
Щоб уникнути руйнування родючого шару ґрунтів, потрібно дбати про екологічно чисте землеробство. Так, органічні добрива краще затримують воду, перешкоджають висиханню та вивітрюванню ґрунтів. Утім сприяють зменшенню ерозії ґрунтів навіть розміри ниви: чим менші ділянки за площею, тим менше винос перегною з поля.
Наведені приклади практичних заходів, які сприятимуть вирішенню екологічних проблем і призупиненню кризових явищ, не будуть достатніми і дієвими, якщо людство не змінить свого ставлення до природи Землі, не навчиться поважати її закони і враховувати їх у своїй життєдіяльності.
Міжнародне співробітництво у вирішенні екологічних проблем.
Загальні завдання у вирішенні міжнародних екологічних проблем
Протягом останніх десятиріч у світі склалася досить розгалужена система міжнародного співробітництва, спрямована на вирішення проблем взаємодії людини і природи. Основними складовими системи є різні організації ООН, передусім Програма ООН з навколишнього середовища.
У світовій практиці співробітництва значне місце посідають  міжурядові  програми,   міждержавні   багатосторонні та двосторонні програми (наприклад, з охорони від забруднення вод Рейну, Дунаю, Чорного моря, забруднення атмосфери в Європі тощо). Існують і глобальні природоохоронні проєкти, пов'язані, наприклад, з вивченням стану озонового шару Землі, який останнім часом значно порушений, збереження недоторканою природи Антарктиди, Емблема ЮНЕП  вирішення проблем забруднення Світового океану, глобальної зміни клімату тощо. Крім того, нині діє велика кількість різних міжнародних неурядових організацій. Вони опікуються окремими аспектами глобальних проблем навколишнього середовища. Наприклад, Міжнародний союз охорони природи (МСОП) не лише бере участь у розробці наукових основ охорони так званої дикої природи, а й проводить широкі практичні програми з метою її збереження. Так, останнім часом з ініціативи МСОП було засновано багато нових природоохоронних територій. (Пригадайте їхні головні типи.) МСОП також публікує Червоний список видів організмів, яким загрожує знищення.
У справі врятування нашої оселі - планети Земля беруть активну участь і громадські рухи та організації. Яскравим представником їх є екологічна організація «Зелений світ» («Грінпіс»), осередки якої створено і в Україні.
Серед інших міжнародних організацій варто згадати організацію «Друзі Землі», яка виступає захисником тваринного світу та довкілля. А організація «Оксфам» бере участь у довгострокових програмах з удосконалення землеробства, охорони здоров'я та поліпшення умов життя людей у бідних країнах, здійснює гуманітарну допомогу під час стихійних лих, екологічних катастроф тощо. «Міжнародна організація за виживання» проводить заходи щодо збереження корінних мешканців материків і місцевого довкілля.
Роль географії у вирішенні екологічних проблем.
Географічна наука має ключове значення для вирішення проблем взаємодії людини і природи. Це зумовлено її комплексним підходом до вивчення природи материків і океанів. Тому саме географи беруть активну участь у національних і міжнародних проєктах, спрямованих на вивчення та збереження географічної оболонки.
Усвідомлення людиною складності екологічних проблем сприяло появі такого методу географічних досліджень природних явищ, як моніторинг.
Моніторинг (з латинської мови - «той, що нагадує, попереджає») - постійне всебічне спостереження й оцінка стану природи, що відчуває антропогенний вплив. Кінцева мета моніторингу — розробка заходів раціонального використання природних ресурсів, запобігання забрудненню природного середовища, збереження природної рівноваги.
Моніторинг - основа для наукового географічного прогнозу, який дає змогу передбачати негативні явища, що можуть розвиватися в природних комплексах.
Значний обсяг інформації, яку при цьому одержують, допомагає не лише реєструвати, а й прогнозувати (передбачати) певні зміни, що виникають у природі в результаті господарської діяльності людини. Географічні прогнози бувають метеорологічними (наприклад, прогнози погоди), гідрологічними (попередження про повені, схід снігових лавин), геоморфологічними - виявлення районів утворення зсувів, обвалів тощо. Однак найефективнішими є комплексні прогнози, тобто ті, які передбачають майбутні зміни в природному комплексі материків і океанів у цілому.
Теперішніх і майбутніх взаємовідносин людства з природою стосуються матеріали визначних міжнародних форумів, що проводяться у світі. Серед них рішення ООН у Ріо-де-Жанейро (1992 р.) з проблем охорони природи і сталого розвитку суспільства та програма ООН «Глобальна екологічна перспектива». У цих документах сформульовані конкретні завдання вирішення нагальних екологічних проблем людства.
Тож будьте розсудливими і уважними в своїх взаємовідносинах з природою!
Дякую за розуміння!
Опрацюйте параграф 63. Виконайте завдання №7 (5б.), №8 (5б.).

Географія, 7А клас                                            27.05.2020

Тема уроку: Узагальнення знань за рік.

Доброго дня діти!

Сьогодні завершується тривала подорож океанами й материками нашої дивовижної планети. Чотири океани та п’ять материків відкривали вам свої таємниці, допомагаючи вам пізнавати природу Землі.

Гра «Веселий світлофор» (питання 1-10 по 0,5 за кожну правильну відповідь)
1. Найменшим материком світу є Антарктида. 
2. На межі яких держав розташований Ніагарський водоспад? 
3. Україна – найбільша європейська держава.
4. Яка рослина цвіте у своєму житті один раз? 
5. У Північній півкулі хвойні ліси називають тайгою? 
6. Африка є лідером за кількістю копитних на км² ?
7. Причиною виникнення тайфунів в океані є землетрус ?
8. Найкоротшу навколосвітню подорож можна зробити, перебуваючи 
на полюсі. 
9. Новий рік в Австралії починається 1 липня. 
10. Яке море найсолоніше? 
Питання 11-15 по 1б. за правильну відповідь).
11. Яким кольором на фізичній карті світу позначають низовини?
А. зеленим; Б. жовтим; В. оранжевим; Г. коричневим.
12. В якій великій річці світу водиться хижа піранья?
А. Ніл; Б. Муррей; В. Амазонка; Г. Оріноко.
13. Через яке місто проходить нульовий меридіан?
А. Амстердам; Б. Париж; В. Вашингтон; Г. Лондон.
14. До басейну якого океану належить Азовське море?
А. Індійський; Б. Тихий; В. Атлантичний; Г. до жодного
15. Який материк має форму гігантського трикутника?
А. Антарктида; Б. Австралія; В. Африка; Г. Пд. Америка.

Шановні учні, готуємось до нового навчального року!

В 8 класі ви будете вивчати курс географії «Україна у світі: природа, населення». За літо вам треба буде придбати:
 - атлас «Україна у світі: природа, населення», 8 клас, видавництво «Картографія»;
- контурні карти «Україна у світі: природа, населення», 8 клас, видавництво «Картографія».

Географія, 10 клас                                                                            21.05.2020

Тема уроку: Україна в системі глобальних економічних відносин.

 Перегляньте відео урок «Міжнародні економічні зв’язки»

за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=AkNxn9i4jxg.

Опрацюйте теоретичний матеріал параграфу 38 та наданий мною.

Ви знаєте, що кожна країна бере участь у міжнародному поділі праці. Особливості її міжнародної спеціалізації визначають різноманітні чинники, зокрема природно-ресурсний, працересурсний, науково-технічний потенціал, географічне положення тощо. У результаті між країнами та регіонами встановлюються різнобічні зовнішньоекономічні відносини, які містять: зовнішню торгівлю товарами та послугами, вкладення інвестицій, обмін робочою силою, науково-технічне співробітництво, туризм тощо.
Сьогодні об’єктом вашого дослідження стануть просторові аспекти міжнародних економічних зв’язків України з регіонами та країнами світу.
1. Географія зовнішньої торгівлі товарами
Основні складові українського експорту: продукція сільського господарства та харчової промисловості (41,2 %), чорні метали й вироби з них (23,2 %), продукція машинобудування (11,4 %), мінеральні добрива, хімікати. Головні партнери з експорту: країни Азії (Туреччина, Китай, Індія), країни ЄС (Італія, Польща, Німеччина, Іспанія).
Основні складові українського імпорту: машини й транспортні засоби (30,1 %), мінеральна сировина (24,5 %), зокрема паливні ресурси (природний газ, нафта, нафтопродукти), товари хімічної та легкої промисловості, бавовна, папір, цитрусові, чай, кава тощо. Головні партери з імпорту: країни ЄС (Німеччина, Польща, Угорщина, Італія), а також Китай, Білорусь, США, Росія.
2. Зовнішня торгівля послугами
У структурі експорту послуг України переважають транспортні послуги (55,1 %, домінує трубопровідний транспорт), а також телекомунікаційні, комп’ютерні та інформаційні послуги (16,1 %). В імпорті послуг вагому частку становлять державні та урядові послуги (26,3 %, зокрема послуги правосуддя, військового представництва, міжнародних організацій, посольств та консульств), транспортні (20,3 %) та ділові послуги (13,2 %).
Головні партнери з експорту та імпорту послуг: країни ЄС (зокрема Німеччина, Польща, Велика Британія, Кіпр), а також США, Туреччина, Швейцарія.
3. Інші види зовнішньоекономічної діяльності України
Основні країни-інвестори (80 % загального обсягу прямих інвестицій): Кіпр, Нідерланди, Німеччина, Австрія, Росія, Велика Британія, Віргінські острови, Франція, Швейцарія, Італія. Найбільші обсяги інвестицій спрямовані у фінансову й страхову діяльність, торгівлю та промисловість.
 Які ТНК представлені в Україні?
Діяльність іноземних ТНК: близько 30 ТНК; найбільше їх у харчовій, нафтогазовій і тютюновій промисловості (Макдональдс, Нестле, Брітіш Американ Тобакко, Брітіш Петролеум та ін.).
4. Україна в системі світових економічних відносин
Підписання економічної частини Угоди про асоціацію з ЄС сприяє поглибленню інтеграційних процесів, модернізації та реструктуризації національного господарства, посиленню позицій України у світовому господарстві.
Проблема: питома вага у структурі експорту України належить сировинним товарам (сільськогосподарська, металургійна продукція); частка високотехнологічної продукції (аерокосмічна, електричні машини та обладнання, наукові інструменти та ін.) — лише 6,5 %, а в складі імпорту — крім енергоносіїв, навпаки, переважає високотехнологічна продукція.

Шляхи розв’язання:
1) Україна має налагодити власне виробництво технологічної продукції як для забезпечення внутрішнього споживання, так і для продажу на світових ринках;
2) створити умови для розширення експорту телекомунікаційних, комп’ютерних та інформаційних послуг, розвитку туризму;
3) розширювати спектр та якість транспортних послуг.

Дайте відповідь на запитання:
1. Продаж яких товарів та послуг на світових ринках може забезпечити Україні економічне зростання?
2. Чи може, на вашу думку, сільське господарство стати «локомотивом» розвитку української економіки?

Шановні учні, готуємось до нового навчального року!
В 11 класі ви будете вивчати курс географії «Географічний простір Землі». За літо вам треба буде придбати:
 - атлас «Географічний простір Землі», 11 клас, видавництво «Картографія»;

- контурні карти «Географічний простір Землі», 11 клас, видавництво «Картографія».


Дистанційне навчання з 18 .05 по 22.05 2020

Природознавство, 5АБ класи                                        19.05.2020

Тема уроку: Навчальний проект «Смітити не можна переробляти»

Увага! Для тих хто здав проект раніше буде виставлена в журнал відповідно отримана вами оцінка. Всі інші виконують даний проект і надсилають мені на електронну адресу. Оцінка за проект 12б. Дякую за розуміння!

Природознавство, 5АБ класи                                        20.05.2020

Тема уроку: Практичне заняття. Опис рослинного і тваринного світу нашої місцевості.

Ваше завдання: описати що росте в нашій місцевості та вказати, які представники тваринного світу тут мешкають. (8б.)

Географія, 7 клас                                                                        19.05.2020

Тема уроку: Тихий океан.

Перегляньте відео урок за посиланням «Тихий океан»: https://www.youtube.com/watch?v=yxeeJ5oU3Kc
Опрацюйте параграфи 57, 58. Пройдіть тест – контроль на платформі «Мій клас».

Географія, 7 клас                                                                         20.05.2020

Тема уроку: Атлантичний та Індійський океани.

Перегляньте відео уроки за посиланням: «Атлантичний  океан»

Опрацюйте параграфи 59, 60. Пройдіть тест – контроль на платформі «Мій клас» (тест контроль до 21.05.2020).

Географія, 10 клас                                                           21.05.2020

Тема уроку: Єгипет.

Переглянути відео урок з теми «Єгипет»: https://www.youtube.com/watch?v=XLgIPp_DmR8.
Опрацювати параграф 35.

Географія, 10 клас                                                                      21.05.2020

Тема уроку: Південно – Африканська Республіка

Переглянути презентацію за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=qDyBljX0vl4.
Опрацювати параграф 36.
Пройти тест - контроль на платформі «Мій клас» (пройти 21.05.2020).

Красильникова А. виконує завдання:

№4,5 стр.217 (5б.) та №2,3.стр.223(5б.).

Дистанційне навчання з 12 .05 по 15.05 2020

Природознавство, 5АБ класи                                            12.05.2020

Тема уроку: Заповідники, заказники, національні парки.

Перегляньте відео урок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=eExonU9IVRg
Опрацюйте параграф 48, стр. 211-215. Виконайте завдання стр. 215: №1 (2б.), №2 (2б.).
-          Які природоохоронні об’єкти є в Донецькій області? Дайте коротку характеристику одному з них.(3б.)

Природознавство, 5АБ класи                                            13.05.2020

Тема уроку: Практичне заняття. Дослідження екологічних проблем своєї місцевості.

Перегляньте відео «Страшні факти про знищення екології» https://www.youtube.com/watch?v=JuGG9lXBQfU. Поспілкуйтесь з дорослими та зясуйте, які з вказаних проблем характерні для нашої місцевості? 
Складіть короткий звіт. (9б.)

Географія, 7 клас                                                                  12.05.2020


Шановні учні 7-А класу! 
Чекаю виконаної практичної роботи №11 за 14.04.2020 року. Вона є обов'язковою для всіх!

Тема уроку: Зв’язки України з країнами Європи та Азії. Дослідження. Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання маршруту відвіданих країн, природних об’єктів  та природних комплексів.

Опрацюйте стр. 216 підручника та складіть маршрут подорожі. (10б.)

Географія, 7 клас                                                                    14.05.2020

Тема уроку: Контрольна робота за ІІ семестр.


Шановні учні! Контрольна робота буде викладена на платформі «Мій клас», доступ до неї буде об 11 годині (в четвер 14.05). Контрольну роботу виконують всі в обов’язковому порядку.


Географія, 10 клас                                                    14.05.2020

Тема уроку: Африка – регіон контрастів. Особливості економіки країн Африки.

Перегляньте відео презентацію «Особливості економіки країн Африки» за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=n78wJv2Af_s&t=81s.
Опрацюйте параграфи 33, 34. Пройдіть тест контроль на платформі «Мій клас».

Красильникова А. опрацьовує параграфи 33, 34 та виконує завдання№2 (1 б.), №3 стр.202 (3б.), завдання №2 (3б.), №5 (2б.).

Дистанційне навчання з 04 .05 по 08.05 2020

Природознавство, 5АБ класи                                            05.05.2020

Тема уроку: Практичне заняття. Складання Червоної книги своєї місцевості.

Використовуючи інструктивну картку стр. 210 підручника запишіть в зошиті інформацію за планом для двох тварин та рослин занесених до Червоної книги, що є в  нашій місцевості. Завдання надсилайте протягом тижня з вівторка по п’ятницю. Вдячна за розуміння!

Природознавство, 5АБ класи                                            06.05.2020

Тема уроку: Контрольна робота за ІІ семестр.

Завдання будуть розміщені на платформі «Мій клас» об 11 годині.

Географія, 7 клас                                                     05.05.2020

Тема уроку: Населення Євразії.

Перегляньте відео урок Населення Євразії» за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=MXlcHiXRoq4 (до 2хв. 52сек.).
Опрацюйте параграф 56, стр.213-215 ( до держави материка). Завдання 3 стр.217 (письмово в зошиті) 7 балів. Завдання 4 (письмово в зошиті)  2 бали.

Географія, 7 клас                                                     06.05.2020

Тема уроку: Найбільші держави  Європи та Азії.

Перегляньте відео урок «Сучасна політична карта Євразії та найбільші країни» за посиланням:  https://www.youtube.com/watch?v=uZMpc-yN8wI
Опрацюйте параграф 56, стр.215-216 ( до «Зв’язки України з країнами Європи та Азії”). Тест контроль на платформі «Мій клас».

Географія, 10 клас                                                    07.05.2020

Тема уроку: Практична робота №6. Порівняльна характеристика машинобудування США, Канади та Бразилії.

Інструктивна картка на стр.188 підручника.

Географія, 10 клас                                                    07.05.2020

Тема уроку: Контрольна робота за ІІ семестр.

Тест контроль на платформі «Мій клас».

Природознавство, 5АБ класи                                            28.04.2020

Тема уроку: Охорона природи.
Рідна природа – це частина Батьківщини,
охороняти її – святий обов’язок кожної людини.
М. Пришвін

1.  Пригадаймо! Дидактична гра «Незакінчене речення» (виконуємо обов’язково). Оцінка –  питання 1-6 по 1балу за правильну відповідь, питання №7 – 3 бали. Всього - 9 балів.
1. Природа – це безліч … .
2. Природа буває - … .
3. Жива природа – це … .
4. Ознаки живої природи – це … .
5. Нежива природа – це … .
6. Людина вивчає природу ….
7. Цінність природи для людей в тому… . 
                          
Перегляньте відео воно є актуальним для всіх нас  за посиланням:
 https://www.youtube.com/watch?v=vwI26zdDqz0 «Охорона рослинного і тваринного світу».

Опрацюйте параграф 47, стр.206-207 до абзацу «Червона книга України» та виконайте завдання:
·        -  запишіть   в зошиті «Що завдає шкоди природі?»
·        Складіть власні правила поведінки в природі. 10 балів

         Природознавство, 5АБ класи                                        29.04.2020                                   
 Тема уроку: Червона книга України.  
                               
Перегляньте актуальне відео «Сторінками Червоної книги України» за посиланням:
Опрацюйте параграф 47 стр. 207 -210. Випишіть в зошит основну мету створення Червоної книги.
Запишіть коротенько в зошиті:
За якими категорiями кожен вид включено до Червоної книги ?


        Залежно від стану та ступеня загрози для тварин чи рослин, занесених до Червоної книги України, вони поділяються на такі категорії: 
зниклі: види, про які після неодноразових пошуків, проведених у типових місцевостях або в інших відомих та можливих місцях поширення, відсутня будь-яка інформація про їхнє існування у дикій природі;
зникаючі: види, що є під загрозою зникнення, збереження яких є малоймовірним, якщо продовжиться згубна дія факторів, що впливають на їхній стан;
-  вразливі: види, які у найближчому майбутньому можуть потрапити до категорії «зникаючих», якщо продовжиться дія факторів, що впливають на їхній стан;
- рідкісні: види, популяції яких незначні, які у даний час не належать до категорії «зникаючих» чи «вразливих», хоча їм і загрожує небезпека;
 - невизначені: види, про які відомо, що вони належать до категорії «зникаючих», «вразливих» чи «рідкісних», однак достовірна інформація, яка б дозволяла визначити, до якої із зазначених категорій вони належать, — відсутня;
- недостатньо відомі: види, які можна було б віднести до однієї з вищеперерахованих категорій, однак у зв'язку з відсутністю повної достовірної інформації питання залишається невизначеним;
- відновлені: види, популяції яких завдяки вжитим заходам щодо їхньої охорони не викликають стурбованості, однак не підлягають використанню і вимагають постійного контролю.

З’ясуйте, які тварини, рослини і гриби нашої місцевості занесені до Червоної книги України!
Відповідь надсилати не потрібно. Це знадобиться вам на наступному уроці.

Географія, 7 клас                                                     28.04.2020


Тема уроку: Природні зони Євразії. Напівпустелі й пустелі. Субтропічні ліси. Савана. Субекваторіальні та екваторіальні ліси. Вертикальна поясність.

Переглянути відео урок «Природні зони Євразії. Висотна поясність» за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=csP-c89DjpM.
Опрацюйте параграфи 53,54.
Тест – контроль на платформі «Мій клас».

Географія, 7 клас                                                     29.04.2020

Тема уроку: Зміни природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.

Переглянути відео урок «Зміни природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО» за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=4_J8oQvxCD8.
Опрацювати параграф 55.
Тест – контроль на платформі «Мій клас».

Географія, 10 клас                                                    30.04.2020

Тема уроку: Бразилія: економіко - географічне положення, природно – ресурсний потенціал, населення. Особливості сучасного постіндустріального розвитку. Господарство.

Перегляньте відео «Бразилія» урок за посиланням:  https://www.youtube.com/watch?v=s98CLfKiz38
Опрацювати параграф 32.
Тест – контроль на платформі «Мій клас».

 Дистанційне навчання з 21 .04 по 24.04 2020

Природознавство, 5АБ класи  -21.04.2020 

Тема уроку: Екологічні проблеми та їх розв’язання (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустеленням, захист планети від забруднення різних видів).
26 квітня 2020 року відзначається Міжнародний день пам’яті про Чорнобильську катастрофу

Ви чули, як плаче спустошена Прип'ять,
За скоєний гріх розіп'ята живцем,
Прип'ята до неба, щоб вічності випить,
Щоб вмити від бруду змарніле лице?
Регочуть іони малиновим дзвоном,
Вбиваючи блиск нерозкритих очей,
Ридає вночі божевільна мадонна,
Приймаючи з лона холодних дітей
В бездонність ночей.
І тихо ступає життя у полин,
І лине Чорнобильський дзвін.
Багряна А.
26 квітня 1986 року сталася одна з найтрагічніших подій в історії всього людства, найжахливіша подія нашої держави – аварія на Чорнобильській атомній електростанції.

У далекому 1986 році весь світ побачив силу і безпощадність атомного реактора. Аварія на Чорнобильській АЕС стала новою віхою відліку в історії атомної енергетики, показала, наскільки небезпечна позбавлена контролю сила атома і як неймовірно важко вгамувати її.
 Радіаційна стихія призвела до тяжких наслідків, у результаті яких постраждали тисячі людей, рослинний і тваринний світ, величезні масиви землі.

Ще й до сьогодні ми не усвідомлюємо усіх наслідків лиха, не осмислюємо всієї глибини катастрофи. Про Чорнобиль не говорять у минулому часі, бути обізнаним, вшановувати пам’ять жертв радіаційних аварій та катастроф — це настанови сьогодення.
 Кожен має завжди пам’ятати про героїв Чорнобиля, які ціною свого здоров’я та життя зупинили одну з найстрашніших в історії людства техногенних катастроф – аварію на Чорнобильській атомній станції. Необхідно, щоб герої Чорнобиля, які, поборовши нищівний вогонь, врятували життя мільйонам людей, завжди відчували увагу, підтримку і турботу юного покоління.
Перегляньте відео фільм за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=PdQhu4dfhnA 15 фактів про катастрофу.

Прийміть участь в вікторині
1.      Що стало причиною трагедії на Чорнобильській АЕС?
2.      Який реактор вийшов з ладу?
3.      Яка назва міста, де розташована ЧАЕС?
4.      Чи є життя в зоні відчуження?
5.      Як називають людей, які ще в 1986 році повернулися в зону відчуження.
6.      Що таке «рудий ліс»?
7.      Шкідливі викиди впли­вають: а) тільки на місця, де з'явило­ся забруднення; б) на близькі регіони; в) навіть на території, що віддалені від місць, де виникло за­бруднення.
8.      Найефективніший шлях боротьби із все більшою кількістю відходів, які потрапляють у навко­лишнє середовище: а) їх захоронення; б) розробка правових ме­ханізмів регулювання процесу; в) рециркуляція (повторне вико­ристання).
9.      Яка АЕС є найближчою до нашого міста? Де вона розташована?
10.   Чи є в нашому місті пам’ятник «Героям та жертвам Чорнобиля»?

Природознавство, 5АБ класи

21.04.2020 та 22.04.2020

Тема уроку: Екологічні проблеми та їх розв’язання (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустеленням, захист планети від забруднення різних видів).

1. Пригадаймо! Диктант (виконуємо обов’язково, кожна правильна відповідь 1 бал).
   Прочитайте речення. Відповідь надайте в таблиці:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

Правильні твердження позначте знаком  «+», неправильні – знаком «­-».

1. До складу природи входять живі організми і фактори неживої природи.
2. В природі тварини, рослини і людина між собою пов’язані.
3. Стрімкі потоки води не можуть заподіяти ґрунтам шкоди.
4. У місцях землетрусів змінюється земна поверхня.
5. Лісосмуги на відкритих місцевостях послаблюють руйнівну силу вітру.
6. Забруднення води, повітря, ґрунтів ніяк не впливає на життя людини.
7. Насаджені ліси, родючі поля, зарибнені ставки – це позитивний вплив людини на природу.
8. В останні роки людина дуже мало втручається в природу.
9. Вимивання гірських порід  підземними водами спричиняє утворення ставків на поверхні.
10. Землетруси і вулкани – цікаві і цілком  безпечні природні явища.
11. Сонце впливає на зміну земної поверхні.
12. В гірських породах утворюються печери внаслідок раптових зливових дощів.

Перегляньте актуальне відео «Екологічні проблеми України» за посиланням:

Ознайомтесь з параграфом 46 та виконайте одне з завдань на вибір:
1               Виконайте завдання №2 (3 бали), №3 (5 балів) на стр.206.
2    Підготувати повідомлення «Що робить моя родина для покращення екологічної ситуації?» (1 лист формату А4). 10 балів.
3           Підготувати міні – проект «Смітити не можна, треба переробляти» (про «друге життя» побутових речей).12 балів.

Географія, 7А клас - 21.04.2020

Тема уроку: Води суходолу Євразії. Озера, болота, льодовики, багаторічна мерзлота, підземні води.

Переглянути відео урок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=OWuQQFBlMXM (з 12 хв. 06 сек. до кінця).
Опрацювати параграф 50.
Тест – контроль на платформі «Мій клас».

Географія, 7А - 22.04.2020

Тема уроку: Природні зони Євразії. Арктичні пустелі. Тундра і лісотундра. Ліси помірного поясу. Лісостеп і степ.

Переглянути відео урок за посиланням:
Опрацюйте параграф 51. Виконайте завдання №7 (10 балів), №8 (9 балів).

Географія, 10 клас                                                    23.04.2020

Тема уроку: США: економіко - географічне положення, природно – ресурсний потенціал, населення. Особливості сучасного постіндустріального розвитку. Господарство.

Перегляньте відео урок за посиланням:
Опрацюйте параграф 30, стр.174 – 181.
Тест – контроль на платформі «Мій клас».

Географія, 10 клас                                                           23.04.2020

Тема уроку:       Канада.

Переглянути відео урок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=f9H-YhchxzA (10 хв.45 сек. та 12 хв. 04 сек. до 26 хв. 23 сек.)
Опрацюйте параграф 31, стр. 182 – 187
Тест – контроль на платформі «Мій клас».

Красильникова А. теоретичний матеріал  однаковий, виконує завдання на вибір №2 стр.181 (10 балів) або одне з досліджень на стр.181 (по США) 12 балів.

По Канаді: завдання №3 стр.187 (3 бали), завдання №4 (3 бали), №5 (3 бали), «Працюю на карті» (2 бали).

                       Дистанційне навчання з 13 .04 по 17.04 2020

Природознавство, 5АБ класи                                            14.04.2020

Тема уроку: Людина частина  - природи. Зв'язок людини з природою.
Перегляньте відео урок за посиланням:  
Опрацюйте параграф 45, с.198 – 200. Виконайте завдання на стр.201 №4 
(3 бали), №5 (6 балів).

Природознавство, 5АБ класи                                            15.04.2020

Тема уроку: Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини.

Перегляньте відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=Pt9y30fPSls
Опрацюйте параграф 45, стр. 200 – 201. Виконайте завдання в зошиті:
1.      Наведіть власні приклади впливу людини на природу (не менше 5) 1 бал
2.      Наведіть власні приклади впливу природи на людину. 1 бал
1.      На підставі чого виникло прислів’я “Вода камінь точить». 2 бали
2.      Поясніть, як ви розумієте вислів «людина – частина природи». 3 бали
3.      Напишіть твір – мініатюру 0,5 сторінки «Земля – годувальниця людини». 3 бали


Географія, 7 клас                                                     14.04.2020

Тема уроку: Практична робота №11. Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм.

Розгляньте схему та пригадайте як читати діаграму.
Інструктивна картка
до практичної роботи №11

Завдання №1
Практична робота на тему ,,Визначення типів клімату в межах ...


Завдання №2. (за правильно виконане завдання 2б.)

Розгляньте картосхему в підручнику стр. 187 (мал. 148) та з’ясуйте в яких кліматичних поясах
Знаходиться Євразія. Назвіть який кліматичний пояс охоплює найбільшу площу? Назвіть кліматичні області, що сформувалися в межах помірного кліматичнго поясу.

Завдання №3 (за правильну відповідь 10б.)


Опишіть кліматичні діаграми помірного поясу.


Євразія. Кліматичні пояси та типи клімату - Підручник з Географії ...


Географія, 7 клас                                                     15.04.2020

Тема уроку: Річки Євразії.
Перегляньте відео урок "Річки Євразії" за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=9s54M3pZsSI.
Опрацюйте параграф 49. Пройдіть тест - контроль на платформі "Мій клас".

Географія, 10 клас                                                           16.04.2020

Тема уроку:   Практична робота №5. Складання картосхеми типології типології країн Америки за рівнем їх економічного розвитку

Виконайте завдання:
1. Позначте на контурній карті  кордони країн Америки та підпишіть їх назви (контурну карту скачати з Інтернету)
2. Визначте типи країн Америки за рівнем економічного розвитку, використовуючи карту атласу «Типи країн світу». Позначте їх на контурній карті відповідними кольорами. Позначайте кожен тип країн іншим кольором!
3. Розгляньте таблицю із головними макроекономічними індикаторами найбільших країн Америки.
Головні макроекономічні індикатори найбільших країн Америки
Країна
ВВП на одну особу, дол. на ос.
Індекс людського розвитку
Канада
49 651
дуже високий
США
62 606
дуже високий
Мексика
20 602
високий
Гватемала
8 436
середній
Беліз
8 501
високий
Гондурас
5 212
середній
Сальвадор
8 041
середній
Нікараґуа
5 683
середній
Коста-Рика
17 559
високий
Панама
25 674
високий
Куба
20 649
високий
Гаїті
1 864
низький
Домініканська Республіка
18 424
високий
Венесуела
11 889
високий
Ґайана
4 612
середній
Суринам
15 105
високий
Колумбія
14 943
високий
Еквадор
11 718
високий
Перу
14 224
високий
Бразилія
16 154
високий
Болівія
7 477
середній
Парагвай
13 395
середній
Аргентина
20 537
дуже високий
Уругвай
23 274
високий
Чилі
25 978
дуже високий

Розподіліть країни за показником ВВП на 1 особу на 4 інтервали:
до 5 тис. дол. на 1 ос.
5 – 10 тис. дол. на 1 ос.
10 – 20 тис. дол. на 1 ос.
більше 20 тис. дол. на 1 ос.
Позначте штрихуванням цей показник на контурній карті. Не забудьте про умовні позначення. Пам’ятайте, що країни із одним інтервалом повинні бути заштриховані однаковим варіантом штрихування!
Значковим способом покажіть на карті відмінності країн Америки за індексом людського розвитку. Для цього використайте чотири різних значки (наприклад, кружечок, трикутник, квадрат та прямокутник). Колір усіх значків повинен бути однаковим.

Зробіть висновок.




1 коментар: