Для учнів



Шановні діти! Ця сторінка для Вас!

Я хочу поділитися з вами матеріалами, які допоможуть Вам в підготовці до уроків та покращенні навчальних досягнень з предмету.

Залишайте свої враження.
Ваша Валентина Петрівна.

1. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів.
2. Готуємося до ЗНО.
3. Секрети успішного навчання.
4. Підготовка домашнього завдання.

Як робити виписки
Виділити знайдену в першоджерелі потрібну думку, запиши її.
1.     Вчитайся в назву статті, обміркуй її.
2.     Уважно читай текст, у ході читання коротко виписуй основні думки.
3.     Намагайся робити короткі записи.
Відділяй одну думку від іншої.


План проведення експерименту та спостереження
Експеримент – це вивчення тіл і явищ у спеціально створених умовах.
І. Сформулюй мету проведення експерименту (спостереження).
1. Зроби припущення про можливі результати, сформулюй результати.
2.     З’ясуй зв’язок об’єкта, обраного для спостереження, з іншими об’єктами, які вже вивчалися.
ІІ. Сплануй проведення експерименту (спостереження).
1.     З’ясуй, які умови матеріали необхідні для цього.
2.     Склади подумки схему його проведення.
3.     Вибери найбільш оптимальний спосіб фіксування результатів.
ІІІ. Проведи експеримент (спостереження).
1.     Послідовно здійснюй усі етапи експерименту.
2.     Проведи необхідні вимірювання, замалювання, запиши результати.
3.     Перевір точність одержаних результатів.
ІV. Оброби одержані результати.
1.     Порівняй одержані результати з висунутою раніше гіпотезою.
2.     Сформулюй висновок.
3.     Поясни, що показує даний експеримент, зв’яжи це з явищами, теоріями, законами, які вивчаються.


Учимося правильно спостерігати

Спостереження – пізнання тіл і явищ природи у звичних для них умовах існування за допомогою органів чуття.

1.     Визначити мету спостереження.
2.     З’ясувати умови і тривалість проведення спостереження.
3.     Розроби план спостереження.
4.     Продумати, чи знадобиться обладнання і яке саме.
5.     Визнач форму запису явищ, які спостерігаються (у процесі спостереження або відразу після його закінчення).
6.    Повтори спостереження два – три рази з метою підвищення його об’єктивності.
7.     Під час опису явищ, які спостерігаються, зверни увагу на те, як вони відбуваються в часі та за яких умов.
8.   Пам’ятай, що мета опису явищ – виявити найбільш точні та повні їхні ознаки.
9.     Під час опису результатів спостережень зверни увагу на те, що суттєво нового було виявлено і що з раніше відомого.

 Зроби висновок. Одержані результати оформи у вигляді письмового звіту або малюнків та схем, тобто графічно.


Учися робити узагальнення

Узагальнення – процес міркування, який приводить до знаходження загального в заданих предметах та явищах.
Порядок узагальнення
1.     З’ясуй найважливіші моменти у фактах або явищах, які розглядаються.
2.     Визнач їхню подібність.
3.     Встанови зв’язок між ними.
Сформулюй загальний висновок.
Правила запам’ятовування
1.     Зосередься, залиш сторонні думки, налаштуйся на запам’ятовування.
2.     Намагайся зрозуміти головний зміст матеріалу, що викладається, інакше працюватиме механічна пам’ять, яка є менш продуктивною, ніж логічна.
3.     Приділи особливу увагу структурі матеріалу, з’ясуй, чим зумовлена така послідовність його викладу.
4.     Відділи основний матеріал від ілюстративного, який запам’ятовувати не потрібно.
5.     Промов кілька разів нові слова. Дати.
6.     Промов уголос формулювання висновків, законів.
Відтвори весь матеріал за планом.

Учися працювати над поняттями
Поняття – логічне оформлення думки про предмет.
Послідовність дій
1.     Дай визначення поняття, яке розглядається.
2.     Наведи приклад, який конкретизує дане поняття. З’ясуй, де це поняття застосовується.
3.     Спробуй зв’язати поняття з іншими поняттями даного предмета та суміжних із ним дисциплін.
Використовуючи дане поняття, склади невелику розповідь.

Загальний план вивчення явищ 
Явище – те, у чому виявляється суть, а також будь – який вияв чого – небудь.
1.     Зовнішні ознаки явища.

2.     Умови, за яких воно виявляється.

3.     Суть явища та механізм його перебігу.

4.     Зв’язок з іншими явищами.
5.     Кількісна характеристика ( може і не бути).
Використання на практиці.

Учися робити аналіз
Аналіз – процедура розумового та реального розчленування явища (процесу), а також виділення окремих частин, ознак, властивостей.

Порядок аналізу 
1.     Подумки розчленуй об’єкт, процес, явище на окремі складові частини, які мають функціональне значення.
2.     Спробуй виявити у виділених блоках характерні особливості, деталі предмета, (явища, процесу), який вивчається.
3.     Подумай про причини такого поділу на блоки.


Учися робити синтез

Синтез – об’єднання окремих елементів, частин, ознак в єдине ціле.

1.     Синтез необхідно починати з пошуку відповіді на запитання, на основі чого відбувається об’єднання частин.

2.     Для відповіді на це запитання проаналізуй явища, які вивчаються.

Знайди зв’язок між окремими частинами явищ, об’єднай їх, узагальни одержані відомості.








Немає коментарів:

Дописати коментар